tisdag 21 september 2010

Bärgningsbilen

Willys Jeep FC170 -58
Såg att det finns en bärgningsbilsintresserad bloggare här.
Vad kan då vara lämpligare än att lägga upp en bild på mitt objekt?
Den gick som bärgare här i Åre-trakten på 70-talet och tidigare i sitt liv var den i Stockholm och drog bort felparkerade bilar.
Motorn är en Super Hurricane sidventilsexa på 226,2 kubiktum.
Ursprungligen hade den en svenskbyggd(?) dubbelhytt med trästomme i den bakre delen men den hade ruttnat & rostat bort nästan totalt. Front & dörrar finns kvar från originalhytten.
Enkelhytten jag fått tag på kommer ifrån en -59 som tillhört vägverket eller vad det nu hette i slutet av 50-talet.
Jag har fått tag på en extra motor till den och även en NOS packningssats till motorn.
Jag kan tänka mig att sälja den...

2 kommentarer: