måndag 6 september 2010

Mackspaning E14 Storlien - Duved


Storlien år 2010, SP Super Pris...innan detta var det UNO-X och före det BP.
Har det varit något annat mellan BP & UNO-X?

Storvallen år 2010, Nynäs var det här en gång i tiden.
Mer info mottages tacksamt!


Enafors år 2010, Nynäs var det även här en gång i tiden.
Mer info mottages tacksamt!

Ånn år 2010, Statoil var det senast, innan dess Esso så klart.
Jag kommer inte ihåg när den lades ned, kanske någon vet mer?

Staa år 2010, Alltank heter det nu... jag minns andra vändan det var riktig mack här, i slutet på 80-talet tror jag, då under OK:s namn men på 70-talet var det Mobil som såldes här!
I tfnkatalogen år 78-79 står det "Mobil-stationen, Axel Nilsson"

Duved år 2010, Statoil som blev degraderad till "1-2-3" för ett par år sedan, innan dess Esso så klart!
Duved år 2010, gamla Konsumbutiken som även hade OK bensinförsäljning.

5 kommentarer:

  1. Statoil i Duved du har på kort måste väl ändå vara gamla Esso Motell Gyllene Renen?

    SvaraRadera
  2. Ja det är det! John Duvedes gamla Essomack, hans kiosk brukade man cykla fram till och köpa godis när man var liten. Till höger i bild syns det gamla motellets restaurangs sneda fönsterrad. En till ursprunglig bit vägg är dold bakom pumparna.

    SvaraRadera
  3. Anders Moverare27/12/11

    Jag har för mig att Nynäs i Sta blev OK på slutet. Jag och Lars E tankade gjorde ett kort stopp sommaren -85 på väg till Norge på motorcykelsemetser. Glass och bensin och sedan oavbrutet regn i en vecka. Fast detb regnade alltid när jag och lars E skulle göra något.

    SvaraRadera
  4. Angående Nynäs i Enafors. : Min far PG Norberg startade upp Nynäsmacken i Enafors runt 1955. Det är han som egenhändigt byggde den lilla kiosken. Det såg som en riktig mack på den tiden med pumparna, skyltar och inget ogräs :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar för informationen!
      Det hade varit trevligt att se en gammal bild på macken.

      Radera