måndag 22 augusti 2011

Mackar i Månkarbo

Undrar varför min Vaxholmsresa tar sån tid?
Dag 2 är det och Månkarbo är platsen.
Först en bild på en nedlagd mack som om jag minns rätt var Statoil och eftersom Statoil funnits här är det ett rimligt antagande.
Tror även det var Esso innan eftersom BP inte fanns här i någon av mina BP-kartor.
Nedlagd Esso/Statoil på Månkarbovägen 31 i Månkarbo
Den andra macken i Månkarbo är Preem som tidigare var Texaco och även ännu tidigare Caltex, som min bloggkollega grandprix63 så vänligt upplyste mig om.
Caltex/Texaco/Preem på Månkarbovägen 40 i Månkarbo
I nästa reseinlägg så blir det en liten överraskning!

3 kommentarer:

  1. Vet att en av de tidigare ägarna till denna mack hette Tyrone. Det finns nämligen en liten grabb i byn där jag bor som är döpt just efter den mackägarn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym15/10/12

      Thyrone med efternamnet Arnesson. han övertog efter Ragne Söderberg. (Ragnes bror Olle var också med en tid.)Som övertog efter Torbjörn Backström. Etc. Själv övertog jag efter Thyrone 1974. Slutade 1985.
      // Sven-Erik

      Radera
    2. Tackar så mycket för informationen!

      Radera