måndag 24 oktober 2016

En tidsresa

Det gäller att se om sitt hus ibland.
Det som till för ca. 30 år sen var ett garage och då byggdes om till ett sovrum har nu fått 50 mm extra isolering, modern vindduk, ny brädfodring och ett nytt fint energisnålt fönster på den för väder utsatta östväggen.
Även nordväggen piffades upp enligt en egen idé jag hade, en garageport på låtsas för att liva upp den i mitt tycke annars tråkiga väggen som kan ses på traktorbilden.
Den som ska ha äran för snickrandet är min svåger, jag assisterade bara, men målandet skötte jag i alla fall.
Nu är det bara grundmålat men sen blir det en ljusgrå kulör på väggarna som matchar det ljusa på övriga huset, "Vinternatt" heter kulören.
Port, vindskivor samt runt fönster blir mörkgrått i kulören "Darjeeling".
Tanken är att under nästa sommar ska även det som nu är brunt på övriga huset anpassas till det nya färgschemat.
Längst ner en bild från ca. 1973-75, då det var garage och huserade min fars första Jensen FF, inköpt i England i Mars -73.






1 kommentar:

  1. Alltid roligt med förnyelse.
    Snygg Jensen FF.

    SvaraRadera