fredag 3 februari 2017

Väse

Tre år sen sist, men i år var det Automässan i Göteborg igen.
Jag körde bil som vanligt, kameran var med som vanligt och bensinmackarna var i fokus också som vanligt.

Dimman höll i sig och lättade inte förrän jag kommit en dryg mil norrut från Väse, där jag svängde av mot Molkom.

Gulf Värmlands Rasta misstänker jag byggdes i samband med att motortrafikleden Skattkärr-Väse blev klar 1977.

IC/OK på Gamla Storgatan 2 försvann nog i samma veva då den platsen, där macken låg redan på 50-talet, hamnade mitt ute i skogen typ.
Hur IC såg ut 1958 kan ni se HÄR.

Åter till Gulf, redan 1948 gick det att tanka Gulf hos Väse Järnhandel, som jag inte vet var den låg.

Både BP och Nynäs fanns här under 50-talet till 70-talet.
Nynäs innehavare hette G. Johansson.

Texaco/Caltex fanns här under 30-talet och fram till tidigt 50-tal.

Storgatan 10 hade en mack, bild från 1959 HÄR.

Pratts bensin kunde man tanka hos Handelsfirman J. Nilsson år 1928.


Gulf/Q8/OKQ8 "Värmlands Rasta" på Karsvalla 202
Gammalt vykort från Gulf-tiden.


När det ännu var Gulf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar