tisdag 29 augusti 2017

6 Dagar, 6 Län, 8 Landskap & 164 Mil - Del 10

Kombinerad bilträff- & mackspaningsresa, precis som det ska vara!
Slutmålet var Degerfors och Svenska AMC/Rambler Sällskapets sommarträff som hölls på Degernäs camping.
Som vanligt valde jag inte de närmaste och rakaste vägarna, varken dit eller hem, utan lite alternativa längre kringelkrokar för att helt enkelt få se lite mer av vårt avlånga land.

6 dagar var jag ute som sagt
6 län besöktes, Jämtlands, Västernorrlands, Gävleborgs, Dalarnas, Värmlands & Örebro län
8 landskap, Jämtland, Härjedalen, Medelpad, Hälsingland, Dalarna, Västmanland, Värmland & Närke
164 mil hade jag kört när jag kom hem igen.

NYHAMMAR:
Det enda jag hittat i fråga om mackar när det gäller Nyhammar så är det OK, 
som jag kan följa från 1956 till 1970 i mina förteckningar, ska ha legat på Kvarnhedsvägen 10, så det blev ett lite tunt inlägg.
Om nån har mer uppgifter eller kanske rättelser, så kommentera gärna!

Enligt Anonym så är byggnaden på mitt foto en gammal brandstation.


Brandstation på Biblioteksvägen 5


3 kommentarer:

  1. Detta är Nyhammars brandstation. Har legat där sedan 1937. Aldrig varit OK-mack där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, då har jag hittat felaktiga uppgifter på nätet.
      Vet du möjligen var OK-macken låg?

      Radera
  2. Anonym18/10/17

    Brandstationen i Nyhammar är inte nedlagd och den ligger vid korsningen Björbovägen/Norrbovägen vid riksväg 66 i Nyhammar.

    SvaraRadera